The army is going from house to house with food in the remote areas of Khagrachhari

The army is going from house to house with food in the remote areas of Khagrachhari. The people of the country and the government officials in charge of the field are fighting to deal with the coronavirus. General holidays and lockdowns are underway across the country to prevent coronary infections. In this situation, the poor and middle class families have become helpless and miserable.

The army is going from house to house with food in the remote areas of Khagrachhari pic

In this situation, the government has provided relief materials to the poor, helpless and middle class people of the country. He has given responsibility to various leaders and activists and government officials so that no one in the country dies of starvation. Relief is being delivered from house to house.

In remote areas where cars do not run and hilly inaccessible areas. The army is delivering relief to those places by itself.

Similarly, in the hilly district of Khagrachhari, fearless army members are running from house to house with food aid to deliver food to the unemployed and destitute people.

See details below …..

More News:

Narayanganj: 39 members of RAB are affected by Corona

Failure to protect the doctors will create a terrible situation

Narayanganj: 18 members of the doctor’s family are affected by corona

Gazipur: 32 policemen were infected with corona

Maha Ramadan and Iftar Schedule 2020

 

খাগড়াছড়ির প্রত্যন্ত অঞ্চলে ঘরে ঘরে খাবার পৌছে দিচ্ছে সেনাবাহিনী

করোনাভাইরাস মোকাবেলা করতে যুদ্ধ করছে দেশের মানুষ ও মাঠ পর্যায়ে দায়িত্বরত সরকারি কর্মকর্তারা । করোনার সংক্রমণ ঠেকাতে দেশব্যাপী চলছে সাধারণ ছুটি আর লকডাউন। এই পরিস্থিতিতে অসহায় হয়ে বিপাকে পড়েছে খেটে খাওয়া দরিদ্র ও মধ্যবিত্ত পরিবার ।

এই পরিস্থিতিতে  দেশের গরিব অসহায় ও মধ্যবিত্ত পরিবারের মানুষের জন্য সরকার ত্রাণ সামগ্রির ব্যবস্থা করেছে । দেশের কোন মানুষ যেন অভুক্ত থেকে মারা না যায় সেজন্য দায়িত্ব দিয়েছে বিভিন্ন নেতাকর্মীসহ সরকারি কর্মকর্তাদের । ত্রাণ নিয়ে পৌছে দেওয়া হচ্ছে বাড়ি বাড়ি ।

যেসব প্রত্যন্ত অঞ্চলে গাড়ি না চলে এবং পাহাড়ি দুর্গম এলাকা । সেসব স্থানে ত্রাণ নিজেরা বহন করে বাড়ি বাড়ি পৌছে দিচ্ছে সেনাবাহিনী ।

সেরকমই পাহাড়ি জেলা খাগড়াছড়ির কর্মহীন অসহায় ও দুঃস্থ  মানুষের মুখে খাদ্য তুলে দিতে খাদ্য সহায়তা নিয়ে বাড়ি বাড়ি ছুটছে অকুতোভয় সেনা সদস্যরা।

সোমবার (২৭ এপ্রিল) বিকেল থেকে সন্ধ্যা পর্যন্ত মহালছড়ি উপজেলার নুনছড়ি, হেডম্যান পাড়া, দুর্গম বাহাদুর পাড়া ও পাঁচ একর এলাকায় গৃহবন্দি, কর্মহীন ও দুঃস্থ-অসহায় মানুষের বাড়ি বাড়ি খাদ্য সামগ্রী বিতরণ করেন  সেনা সদস্যরা।

জানা যায়, প্রত্যন্ত অঞ্চলে এভাবে বাড়ি বাড়ি ত্রাণ পৌছে দিতে বিভিন্ন মানুষের সংস্পর্শে আসতে হয় সেনা সদস্যদের । এই কারনে ইতিমধ্যেই অনেক সেনা সদস্য করোনা ভাইরাসে সংক্রামিত হয়েছে । তবুও নিজেদের জীবনের ঝুকি নিয়ে হলেও করোনা মোকাবেলায় সেনাবাহিনীর কার্যক্রম অভ্যাহত থাকবে ।

ক্যাপ্টেন কাজী ইনতিসার সালিম জানান, করোনা দুর্যোগে সাধারণ মানুষ যেন ঠিকমতো খেতে পারেন সে জন্য সেনা সদস্যরা প্রত্যন্ত অঞ্চলে কর্মহীন, নিম্ন আয়ের দুঃস্থ ও অসহায় মানুষ খুঁজে বের করেন এবং তাদের বাসা পর্যন্ত খাদ্য সামগ্রী কাঁধে বহন করে  পৌছে দিয়ে আসে ।

 

The army is going from house to house with food in the remote areas of Khagrachhari

From noon to evening on Monday (April 27), Army members distributed food items to the homes of homeless, jobless and destitute people in Nunchhari, Headman Para, Durgam Bahadur Para and five-acre areas of Mahalchhari Upazila.

It is known that in remote areas, army members have to come in contact with different people to deliver relief from house to house. Because of this, many army members have already been infected with the corona virus. However, even at the risk of their own lives, the army’s activities to deal with Corona will continue unabated.

Capt. Kazi Intisar Salim said that in order to ensure that the common man could eat properly in the Corona disaster, the army personnel found unemployed, low-income, destitute and helpless people in remote areas and carried food items on their shoulders to their homes.

 Source: Online/ Somoy TV News

Corona VirusLive UpdateBD

Click & World update of the Corona virus here

ফেইসবুকে আমাদের নিয়মিত আপডেট পেতে BD Jobs.com এই গ্রুপে জয়েন করোন