Maha Ramadan and Iftar Schedule 2020

ADVERTISING

Maha Ramadan and Iftar Schedule 2020 . “Saum” which means (fasting). The month of Ramadan is known as the month of mercy. In the month of this mercy, it is the duty and duty of the more pious to pay Zakat and Zakah (charity). It is best to pray in the month of Ramadan. Besides, reading the Holy Quran, it is a good worship to abstain from all evil.

Maha Ramadan and Iftar Schedule pic

ADVERTISING

The month of Ramadan is the month of mercy, the month when Muslims around the world observe the fast. Fasting is the means of eating and drinking all kinds of food from Sadiq to Surat, committing sins by the Panchindri and avoiding sexual intercourse (in case of husband and wife).
During Ramadan, Rosapalan is the third of the pillars of Islam.

The month of Ramadan is fasting on the twenty or thirty days depending on the moon, as proven by the hadith.

This month, Muslims worship more. This is because the reward of worship is increased manifold in this month compared to other months. The great Rabbinic Alamina opened its mercy warehouse this month of mercy. He refuses to turn from sin and evil to the way of Allah.

ADVERTISING

See the details below…

More News:

3574 police officers were infected with corona and a total of 13 died

Brac Job Circular 2020

Palli Karma Sahayak Foundation PKSF Job Circular 2020

মাহে রমজান ও ইফতারের সময়সূচী

“সাওম” যার অর্থ (রোজা) । রমজান মাস রহমতের মাস হিসেবে পরিচিত । এই রহমতের মাসে যাকাত এবং সদকাহ (খয়রাত) দেয়া অধিক পুন্যের কাজ ও কর্তব্য । রমজান মাসে তারাবিহ প্রার্থনা করা উত্তম । এছাড়া মহাপবিত্র কুরআন পড়া , সব খারাপ কাজের থেকে বিরত থাকা উত্তম ইবাদত ।

রমজান মাস হল রহমতের মাস, যে মাসে বিশ্বব্যাপী মুসলিমগণ রোজা পালন করে থাকে। রোজা বা সাওম হল সুবহে সাদিক থেকে সুর্যাস্ত পর্যন্ত সকল প্রকার পানাহার, পঞ্চইন্দ্রিয়ের দ্বারা গুনাহের কাজ এবং (স্বামী-স্ত্রীর ক্ষেত্রে) যৌনসংগম থেকে বিরত থাকা।
রমজান মাসে রোজাপালন ইসলামের পঞ্চস্তম্ভের মধ্যে তৃতীয়তম।

রমজান মাস চাঁদ দেখার উপর নির্ভর করে ২৯ অথবা ত্রিশ দিনে হয়ে থাকে রোজা যা হাদীস দ্বারা প্রমাণিত।

এ মাসে মুসলিমগণ অধিক ইবাদত করে থাকেন। কারণ অন্য মাসের তুলনায় এ মাসে ইবাদতের সওয়াব বহুগুণে বাড়িয়ে দেওয়া হয়। মহান রাব্বুল আলামিন এই রহমতের মাসে তার দয়ার ভান্ডার উন্মুক্ত করে দেয় । পাপ ও খারাপ কাজ থেকে বিরত থেকে আল্লাহর পথে আসার সুযোগ দান করেন ।

এই রহমতের মাসে প্রত্যেক প্রাপ্তবয়স্ক মুসলিম ব্যক্তির উপর সাওম পালন ফরয । তবে অসুস্থ্য গর্ভবতী, ডায়বেটিক রোগী, ঋতুবর্তী নারীদের ক্ষেত্রে তা শিথিল করা হয়েছে।

এ মাসের লাইলাতুল কদর নামক রাতে কুরআন নাযিল হয়েছিল, যে রাতকে আল্লাহ তাআলা কুরআনে হাজার মাস অপেক্ষা উত্তম বলেছেন। এই লাইলাতুল কদরের রাতে আল্লাহ তার সকল বান্দাদের ক্ষমা ও অধিক পুন্য লাভের সুযোগ দিয়েছেন ।

এই একটি রাতে ইবাদত করলে হাজার মাসের ইবাদত অপেক্ষা অধিক সওয়াব পাওয়া যায়। এই একটি বিশেষ রাত পৃথিবীর হাজার রাত অপেক্ষা শ্রেষ্ঠ ও উত্তম রাত হিসেবে পরিচিত ।
রমজান মাসের শেষ হওয়ার পর শাওয়াল মাসের চাঁদ দেখা গেলে মুসলমানদের ধর্মীয় উৎসব ঈদুল-ফিতর পালন করা হয় ।

Maha Ramadan and Iftar Schedule 2020

It is obligatory on every adult Muslim to observe this month of mercy. However, it has been relaxed in pregnant, diabetic patients, menstrual women.

The Qur’an was revealed on the night called Lailatul Qadr of this month, which Allah says is better than a thousand months in the Qur’an. On the night of this liyatul al-Qadr, Allah gave all His servants the opportunity to receive forgiveness and greater purity.

If one worships this night, then there is more reward than a thousand months of worship. This one special night is known as the best and best night of the thousand nights on earth.
After the end of the month of Ramadan, the Muslim festival of Eid-ul-Fitr is celebrated when the moon of Shawal is seen.

Maha Ramadan and Iftar Schedule 2020

Maha Ramadan and Iftar Schedule 2020 pic

Maha Ramadan and Iftar Schedule 2020 pic

Maha Ramadan and Iftar Schedule 2020

Maha Ramadan and Iftar Schedule 2020Maha Ramadan and Iftar Schedule 2020Maha Ramadan and Iftar Schedule 2020

 Source: Online

Corona VirusLive UpdateBD

Click & World update of the Corona virus here

 

ADVERTISING