Government employees who die in Corona will get 50 lakh Taka

ADVERTISING

Government employees who die in Corona will get 50 lakh Taka. If any government official is infected with Corona virus (Covid-19), he will get Rs 5-10 lakh. This rule will be effective from April 1. Even those who have already died in the line of duty will be included.

A notification in this regard has been issued by the Finance Department of the Ministry of Finance last Thursday.
The notification said that if any of the government officials have already died due to corona virus (Covid-19) while on duty. His family will also not be deprived of this facility, the notification said.

ADVERTISING

Government employees who die in Corona will get 50 lakh taka pic

The notification further said that if any government official is infected with Coronavirus (Covid-19) while performing his duties, he will get Rs 5-10 lakh. In addition, those who die will get 25-50 lakh rupees. You will get this money depending on the grade of the job.

While on duty, the police, the army, doctors, nurses, health workers, anyone who follows the government’s instructions will get this benefit if he is infected or dies.

ADVERTISING

See details below …..

করোনায় মৃত্যু সরকারি চাকুরেরা পাবেন ৫০ লাখ টাকা

সরকারি কোন কর্মকর্তারা করোনা ভাইরাস (কভিড-১৯) আক্রান্ত হলে পাবেন ৫-১০ লাখ টাকা । এপ্রিলের ১ তারিখ থেকে এই নিয়ম কার্যকর ধরা হবে । এমনকি যারা ইতিমধ্যে দায়িত্ব পালন করতে গিয়েঙ্করোনা ভাইরাসে আক্রান্ত হয়ে মৃত্যু বরণ করেছেন তারাও এর অর্ন্তভুক্ত হবেন ।

 গত বৃহস্পতিবার অর্থমন্ত্রণালয়ের অর্থ বিভাগ থেকে এ সংক্রান্ত একটি প্রজ্ঞাপন জারি করা হয়েছে। প্রজ্ঞাপনে বলা হয়েছে , ইতিমধ্যে সরকারি কর্মকর্তাদের কেউ দায়িত্ব পালনকালে করোনা ভাইরাসে (কভিড-১৯)  আক্রান্ত হয়ে মৃত্যুবরণ করে থাকলে । তার পরিবারও এই সুবিধা থেকে বঞ্চিত হবেনা বলে প্রজ্ঞাপনে উল্লেখ করা হয়েছে।

প্রজ্ঞাপনে আরও বলা হয়েছ, করোনাভাইরাসে (কভিড-১৯) কোন সরকারি কর্মকর্তা দায়িত্য পালনকালে আক্রান্ত হলেই পাবে ৫-১০ লাখ টাকা । সেই সাথে যে বা যারা মৃত্যু বরণ করবে তারা পাবে ২৫-৫০ লাখ টাকা । চাকরির গ্রেড ভেদে এই টাকা পাবে । দায়িত্যে কর্মরত অবস্থায় পুলিশ , সেনাবাহিনী , চিকিৎসক, নার্স, স্বাস্থ্যকর্মী, যে কেউ সরকারি নির্দেশনা পালন করতে গিয়ে করোনা আক্রান্ত বা মৃত্যুবরণ করলে এই সুবিধা পাবেন তার পরিবার ।

ক্ষতিপূরণ যারা পাবে :

মাঠ পর্যায়ে কর্মরত ও প্রত্যক্ষভাবে করোনা ভাইরাস (কভিড-১৯)  নিয়ন্ত্রণ ও সেবা দানে নিয়োজিত ব্যক্তিরাই পাবেন এই সুবিধাসমূহ । সরকার ক্ষতিপূরণ বাবদ এই সহায়তা দিবে । ডাক্তার, নার্স ও স্বাস্থ্যকর্মীসহ আইনশৃঙ্খলারক্ষাকারী বাহিনী, সশস্ত্র বাহিনী ও প্রত্যক্ষভাবে নিয়োজিত প্রজাতন্ত্রের যেসকল কর্মকর্তা ও কর্মচারীরা সরকারি নির্দেশে করোনা ভাইরাস (কভিড-১৯) ঠেকাতে দায়িত্য পালন করছে শুধুমাত্র তারাই পাবেন এই সুবিধাসমূহ ।

ক্ষতিপূরণ কোন গ্রেডে কতঃ ২০১৫ এর বেতনস্কেল অনুযায়ী এ ক্ষতিপূরণ দেওয়া হবে।

(১ম-৯ম গ্রেড)

আক্রান্ত হলে পাবেনঃ ১০ লাখ টাকা।

মারা গেলে পাবেনঃ ৫০ লাখ টাকা।

(১০-১৪তম গ্রেড)

আক্রান্ত হলে পাবেনঃ সাড়ে ৭ লাখ টাকা।

মারা গেলে পাবেনঃ সাড়ে ৩৭ লাখ টাকা।

(১৫-২০তম গ্রেড)

আক্রান্ত হলেঃ ০৫ (পাঁচ) লাখ ।

মারা গেলে ক্ষতিপূরণ পাবেনঃ ২৫ লাখ টাকা।

Government employees who die in Corona will get 50 lakh Taka

Compensation for:

These benefits will be available only to those working in the field and directly involved in the control and service of Corona Virus (Covid-19). The government will provide this assistance for compensation. Only law enforcement, armed forces and directly employed officers and employees of the Republic, including doctors, nurses and health workers, who are responsible for preventing the corona virus (Covid-19) under government directives, will get these benefits.


Compensation in any grade: (This compensation will be given according to the 2015 pay scale).

(1st-9th grade)

If infected, you will get: 10 lakh rupees.

If he dies, he will get 50 lakh rupees.

(10th to 14th grade)

If infected, you will get: 7 lakh rupees.

If he dies, he will get: 37 lakh rupees.

(15th-20th grade)

If infected: 05 (five) lakhs.

If you die, you will get compensation: 25 lakh rupees.

 Source: Online/ Somoy TV News/ Kaler Kantho

Corona VirusLive UpdateBD

Click & World update of the Corona virus here

More News:

Expatriate’s wife and three children hacked to death in Gazipur

The landlord (Sampa) who evicted the tenants was arrested

Corona virus update in worldwide

ADVERTISING