The landlord (Sampa) who evicted the tenants was arrested

ADVERTISING

The landlord (Sampa) who evicted the tenants was arrested. The owner of the house where the tenants were evicted was arrested. Police arrested the property owner of Kathalbaugan, who was evacuated with a 2-month-old baby and 3 children on a cloudy night last Saturday (April 18) for a mere 1 month’s rent.

With the help of the police, the family finally returned to their rented house in Kathalbagan in the capital.

ADVERTISING

Earlier, despite many efforts by the police and the media, the helpless family could not find a place at Sampa Akhtar’s house that night.

The landlord (Sampa) who evicted the tenants was arrested pic

Then, after two days of police-RAB attempt, the family could not get back home after taking shelter at Kulsum Begum’s house in South Badda.

ADVERTISING

He told police on the phone that night that his (Sampa) brother worked in RAB and his father was working in the secretariat. They should ask why the tenants were evicted. Police and the media begged for a night to allow the helpless family to stay at home.

But even the landlord Sampa Akhter did not agree. Communicating with the owner of the house over and over again, there was no solution. Finally, that night, the police left the helpless family at the residence of a relative in Badda.

Then, on Monday (April 20) afternoon, the police broke the lock of the house in Kathalbagan and brought the family home.

See details below …..

ভাড়াটিয়াদের বের করে দেয়া সেই বাড়ির মালিক গ্রেফতার

গত শনিবার (১৮ এপ্রিল) সন্ধ্যায় মাত্র ১ মাসের বকেয়া ভাড়ার জন্য মেঘলা রাতে ২ মাসের শিশু ও ৩ সন্তানসহ বের করে দেওয়া কাঠালবাগানের সেই বাড়ির মালিক সম্পাকে গ্রেফতার করেছে পুলিশ।

পুলিশের সহায়তায় রাজধানীর কাঠালবাগানে ভাড়া বাসায় শেষ পর্যন্ত ফিরল বকেয়া ভাড়ার জন্য বের করে দেওয়া পরিবারটি।

এর আগে, পুলিশ ও গণমাধ্যমের অনেক চেষ্টার পরেও সেদিন রাতে অসহায় পরিবারটির যাইগা হয়নি  সম্পা আক্তারের বাসায় ।

এরপর পুলিশ-র‌্যাবের দুই দিনের চেষ্টার পরও বাসায় ফিরতে না পেরে পরিবারটি আশ্রয় নেয় দক্ষিণ বাড্ডায় কুলসুম বেগমের মায়ের বাসায়।

"ভাড়াটিয়াদের বের করে দেয়া সেই বাড়ির মালিক গ্রেফতার "

সেদিন রাতে পুলিশকে ফোনে বলেছিলেন, তার (সম্পা) ভাই র‍্যাবে চাকরি করে এবং বাবা সচিবালয়ে কর্মরত । ভাড়াটিয়াদের কেন বের করে দেওয়া হয়েছে সেটা যেন তাদের কাছেই জিজ্ঞেস করে । একটি রাতের জন্য পুলিশ ও গণমাধ্যম অনুরুধ করে যেন অসহায় পরিবারটিকে বাড়িতে থাকতে দেওয়া হয় ।

কিন্তু তাতেও বাড়িওয়ালা সম্পা আক্তার রাজি হয়নি । বাসার মালিকের সাথে দফায় দফায় যোগাযোগ করেও কোন সমাধান না হয়নি। অবশেষে সেদিন রাতে পুলিশ অসহায় পরিবারটিকে বাড্ডায় এক আত্নীয়ের বাসাই রেখে আসে ।

এরপর ,  সোমবার (২০ এপ্রিল) বিকেলে পুলিশ কাঠালবাগানের সেই বাসার তালা ভেঙ্গে পরিবারটিকে বাসায় দিয়ে আসে।

করোনা মহামারীর কারনে , গত শনিবার (১৮ এপ্রিল) সন্ধ্যায় মাত্র এক মাসের বকেয়া ভাড়া দিতে না পারায় ভাড়াটিয়াদের ২ মাসের শিশু ও ৩ সন্তানসহ  বের করে দেয় বাড়িওয়ালা ।

এরপরে অসহায় পরিবারটি অনেক অনুরুধ করেও যখন বাসায় ঢুকতে না পারে তখন তারা পুলিশের আশ্রয় নেয় । পুলিশ এসে বাড়ির মালিকের সাথে কথা বললেও কোনও লাভ হয়না । পুলিশের সহায়তায় সেই অসহায় ভাড়াটিয়া পরিবারটি কাঠালবাগান থানায় মামলা করে বাড়ির মালিকের নামে ।

সেই সূত্রে , মঙ্গলবার (২১ এপ্রিল) রাতে রাজধানীর ধানমন্ডির একটি বাসা থেকে তাকে গ্রেফতার করে র‌্যাব-২।

তাকে গ্রেফতারের বিষয়টি নিশ্চিত করেছেন র‌্যাব-২ এর কমান্ডার মেজর আরেফিন।

কলাবাগান থানার ওসি পরিতোষ চন্দ্র সাংবাদিকদের টেলিফোনে জানিয়েছিলেন, পরিবারটিকে সব ধরনের নিরাপত্তা দেওয়ার ব্যবস্থা নিয়েছে তারা।

The landlord (Sampa) who evicted the tenants was arrested

Owing to the Corona epidemic, the landlord, along with two children and two children, was let out by tenants last Saturday (April 18) for not even paying a month’s rent.

Then the helpless family took refuge in the police when they were unable to enter the house despite many ill-treatment. Even if the police come and talk to the owner of the house, there is no benefit. With the help of the police, the helpless tenant family filed a case with the Kathalbagan police station in the name of the landlord.

According to sources, RAB-2 arrested him from a residence in Dhanmondi in the capital on Tuesday (April 21).

Major Arefin, commander of RAB-2, confirmed his arrest.

Kalabagan Police Station OC Paritosh Chandra told reporters by telephone that they have taken all necessary measures to provide security to the family.

Source: Online/DBC News TV

Corona VirusLive UpdateBD

Click & World update of the Corona virus here

More News:

Corona virus update in worldwide

Corona Virus Update in Bangladesh

Maha Ramadan and Iftar Schedule 2020

ADVERTISING