The holiday was again extended till 30 May 2020

ADVERTISING

The holiday was again extended till 30 May 2020. The public holiday period has been extended again. As the situation in Corona has not improved, the general leave period in government and private offices has been extended again till May 30.

State Minister for Public Administration Farhad Hossain told reporters on Saturday afternoon. The 7th step has been extended from March 26 to the general holiday.

ADVERTISING

Ministry of Public Administration picture

The ongoing general leave to prevent coronavirus (Covid-19) infection has been extended for another 14 days. The holiday has been announced from May 17 to 30 subject to various instructions.

On Thursday (May 14), the Cabinet Division issued an order extending the leave for the seventh time. These holidays will also include Shabe Kadar and Eid holidays.

ADVERTISING

All educational institutions in the country will be closed till September 2020 as per the general holiday announced by the government. This was stated by Mohammad Abul Khair, Public Relations Officer of the Ministry of Education.

See details below …..

More News:

2557 police officers were infected with corona and a total of 9 died

Corona Virus Update in Bangladesh

Maha Ramadan and Iftar Schedule 2020

The holiday was again extended till 30 May 2020

আবারও ছুটি বৃদ্ধি হলো ৩০ মে ২০২০ পর্যন্ত

আবারো বৃদ্ধি করা হলো সরকারি ছুটির মেয়াদ । করোনা পরিস্থিতির উন্নতি না হওয়ায় সরকারি-বেসরকারি অফিসে সাধারণ ছুটির মেয়াদ আবারও বাড়িয়ে ৩০ মে পর্যন্ত করা হয়েছে । শনিবার  দুপুরে সাংবাদিকদের এ কথা জানিয়েছেন জনপ্রশাসন প্রতিমন্ত্রী ফরহাদ হোসেন। গত ২৬ মার্চ থেকে এ পর্যন্ত ৭ম ধাপে বৃদ্ধি করা হলো সাধারণ ছুটি ।

করোনাভাইরাস (কোভিড-১৯) সংক্রমণ রোধে চলমান সাধারণ ছুটি আরও ১৪ দিন বাড়ল। বিভিন্ন নির্দেশনা মানা সাপেক্ষে আগামী ১৭ থেকে ৩০ মে পর্যন্ত ছুটি ঘোষণা করা হয়েছে।

বৃহস্পতিবার (১৪ মে) মন্ত্রিপরিষদ বিভাগ থেকে সপ্তম দফায় ছুটি বাড়িয়ে আদেশ জারি করা হয়েছে। এই ছুটির মধ্যে শবে কদর ও ঈদের ছুটিও অন্তর্ভুক্ত থাকবে।

সরকার ঘোষিত সাধারণ ছুটি অনুযায়ী দেশের সব শিক্ষা প্রতিষ্ঠান আগামী সেপেটেম্বর ২০২০ পর্যন্ত বন্ধ থাকবে । এমনটাই জানিয়েছেন শিক্ষা মন্ত্রণালয়ের জনসংযোগ কর্মকর্তা মোহাম্মদ আবুল খায়ের।

গতকাল (২৭ এপ্রিল) সকাল ১০টায় প্রধানমন্ত্রীর সরকা‌রি বাসভবন (গণভবন) থেকে ভিডিও কনফারেন্সে তিনি এই কথা জানিয়েছেন ।

করোনা পরিস্থিতির উন্নতি না হওয়ায় সরকারি-বেসরকারি অফিসে সাধারণ ছুটির মেয়াদ আবারও বাড়িয়ে ৩০ মে পর্যন্ত করা হয়েছে । শনিবার (১৭ মে) দুপুরে ছুটির সঙ্গে নতুন কিছু নির্দেশনাও জারি করেছে সরকার।

এদিকে, জনপ্রশাসন মন্ত্রণালয় সাংবাদিকদের জানিয়েছেন , অফিস খুলে দেয়ার মতো পরিস্থিতি এখনও সৃষ্টি হয়নি। তাই ৭ম বারের মত ছুটির মেয়াদ বাড়িয়ে ৩০ মে ২০২০ পর্যন্ত করা হয়েছে ।

ছুটি চলাকালীন সময়ে কোন শিক্ষা প্রতিষ্ঠান খোলা থাকবেনা । গণ-পরিবহণ , শিল্প-কারখানা , উৎপাদন ও সরবরাহ ব্যবস্থা বিবেচনা করে উন্মুক্ত করা হবে ।

এর আগে , ষষ্ঠ ধাপে সাধারণ ছুটি ও যান চলাচল নিয়ন্ত্র্ণ ১৬ মে পর্যন্ত বাড়ানো হয়েছিল ।

করোনা ভাইরাসের জন্য বাংলাদেশের পরিস্থিতি দিন দিন সংকটাপন্ন অবস্থায় এসে দাড়িয়েছে । বিভিন্ন জেলা ও থানা শহর থেকে শুরু করে গ্রাম, পাড়া ও মহল্লা পর্যন্ত লকডাউন করে প্রশাসনের কঠোর নজরদারীতে রাখা হয়েছে । বাংলাদেশ সরকার করোনা ভাইরাসের জন্য ষষ্ঠ দফায় ছুটি বৃদ্ধি করে ৩০ মে ২০২০ পর্যন্ত করেছে ।

এই পরিস্থিতে দেশকে ও দেশের মানুষকে বাঁচাতে সরকারের সর্বোচ্চ চেষ্টা চলছে । দেশে করোনা ভাইরাসের ভয়াভহ পরিস্থিতি কাটিয়ে উঠতে এবং সাধারণ মানুষকে ঘরে রাখতে ছুটির মেয়াদ বৃদ্ধি করা হয়েছে । সাধারণ ছুটির মেয়াদ পর পর ৭ বার বৃদ্ধি করে ৩০ মে পর্যন্ত ঘোষণা করা হয়েছে ।

বাংলাদেশে করোনা ভাইরাস ছড়িয়ে পড়া রোধ করতে ও করোনার সাথে মোকাবেলা করতে এবং পরিস্থিতির উন্নতি না হওয়ায় প্রথম দফায় গত ২৬ মার্চ থেকে ৪ এপ্রিল পর্যন্ত । পরে তা বৃদ্ধি করে দ্বিতীয় দফায় ১১ এপ্রিল পর্যন্ত সরকারি ও বেসরকারি অফিসে সধারণ ছুটি ঘোষণা করে সরকার। তৃতীয় দফায় ১৪ এপ্রিল পর্যন্ত ও পরে চতুর্থ দফায় ২৫ এপ্রিল পর্যন্ত । পঞ্চম দফায় ৫ মে পর্যন্ত ছুটি বর্ধিত করা হয়েছিল । ৬ষ্ঠ দফায় ছুটি বৃদ্ধি করে ১৬ মে ২০২০ পর্যন্ত করা হয়েছিল ।

সর্বশেষ আবারো ৭ম দফায় ছুটি বৃদ্ধি করে ৩০ মে ২০২০ পর্যন্ত করা হলো । করোনা পরিস্থিতি নিয়ন্ত্রণে না আসলে আবারও বাড়তে পারে সাধারণ ছুটির মেয়াদ ।

আরও জানা যায়, বাংলাদেশের প্রধানমন্ত্রী জননেত্রী শেখ হাসিনার সরকার এই বেপারে সম্মতি জানিয়েছেন । বিষটি নিয়ে অনেক ভাবনা চিন্তার পর এই সিদ্ধান্তে উপনিত হয়েছে সরকার ।

দেশে এই প্রথম কোন উৎসব ছাড়া কোনো মহামারীর জন্য টানা দীর্ঘ দিনের ছুটি চলছে । শুধু তাই নয়, ৩০ তারিখের পরেও বাড়তে পারে ছুটির তালিকা । যদি পরিস্থিতি ভয়াবহ পর্যায়ে সম্ভবনা দেখা দেয় ।

The holiday was again extended till 30 May 2020 pic

The holiday was again extended till 30 May 2020 pic

The holiday was again extended till 30 May 2020 pic

The holiday was again extended till 30 May 2020

As the situation in Corona has not improved, the general leave period in government and private offices has been extended again till May 30. The government also issued some new instructions on Saturday (May 17) with the holiday at noon.

Meanwhile, the Ministry of Public Administration told reporters that the situation for opening the office has not yet arisen. Therefore, the holiday period has been extended for the 7th time till May 30, 2020.

No educational institution will be open during the holidays. Public transport, industry, production and supply system will be considered and opened.

Earlier, in the sixth phase, general holiday and traffic control was extended till May 16.
The situation in Bangladesh is critical day by day due to corona virus. Various districts and police stations have been locked down from cities to villages, neighborhoods and mahallas and kept under strict surveillance by the administration. The Bangladesh government has extended the sixth phase of leave for corona virus till May 30, 2020.

In this situation, the government is making maximum efforts to save the country and the people of the country. The holiday season has been extended to keep the country at bay and to keep the common man at home. The general holiday period has been extended 7 times in a row till May 30.

In the first phase from March 26 to April 4 to prevent the spread of corona virus in Bangladesh and to deal with corona and the situation has not improved. Later, in the second phase, the government announced a general holiday in government and private offices till April 11. In the third phase until 14 April and then in the fourth phase until 25 April. In the fifth phase, the leave was extended till May 5. In the 6th phase, the leave was extended till 16 May 2020.

The last time the holiday was extended again in the 7th phase till 30 May 2020. If the Corona situation is not under control, the general holiday period may be extended again.

It is also learned that the government of the Prime Minister of Bangladesh Sheikh Hasina has agreed to this. The government has come to this conclusion after thinking a lot about the poison.

This is the first time in the country that there is a long holiday for an epidemic without any festival. Not only that, the holiday list may increase after the 30th. If the situation is likely to be at an alarming level.

 

 Source: Somoy TV News

Corona VirusLive UpdateBD

Click & World update of the Corona virus here

ADVERTISING