Mashrafe’s bracelet sold for TK 42 lakh

Mashrafe’s bracelet sold for TK 42 lakh. The bracelet on the hand of cricketer Mashrafe bin Murtaza has finally sold for Rs 42 lakh. The bracelet was put up for auction on Sunday (May 17) on Auction for Action’s Facebook page. The auction, which lasted for 1 hour and 02 minutes, ended at around 1.45 pm on Sunday.

Mashrafe's bracelet sold for TK 42 lakh pic

BLFCA, an association of financial institutions in the country, bought the engraved (Mashrafe) bracelet made of silver at auction on Sunday (May 17). The company bought the bracelet for Rs 42 lakh, but the funny thing is that the bracelet will remain in Mashrafe’s hands.

BLFCA chairman Momin-ul-Islam said they wanted to return the bracelet to Mashrafe as a gift. Because for 18 years this hobby’s favorite bracelet was in Mashrafe’s hand. Now let’s lose this favorite thing from her it’s not what her fans want.

Momin ul Islam was asked live, what will they do with the bracelet? In response, he said, “We have decided to give it to Mashrafe as a gift.” It is in his hands that it gets the most decoration.

With the sale of this bracelet in Mashrafe’s hand for Rs 42 lakh, Mashrafe’s ‘Narail Express’ Foundation will help the helpless people in these difficult times of coronavirus.

See details below …..

More News:

The holiday was again extended till 30 May 2020

2557 police officers were infected with corona and a total of 9 died

Pran RFL Group Job Circular 2020

অবশেষে ৪২ লাখ টাকায় বিক্রি মাশরাফীর ব্রেসলেট

ক্রিকেটার মাশরাফী বিন মুর্তজার হাতের ব্রেসলেটটি অবশেষে ৪২ লাখ টাকায় বিক্রি হয়েছে । রোববার (১৭ মে) ‘অকশন ফর অ্যাকশন’-এর ফেসবুক পেজে নিলামে তোলা হয় এই ব্রেসলেটটি । রোববার রাত পৌনে একটার দিকে শেষ হয় ১ ঘণ্টা ২ মিনিট ধরে চলা এই অকশনটি।

রোববার (১৭ মে) নিলামে তোলা এই রূপার তৈরি খোদায় করে লেখা (মাশরাফী)  ব্রেসলেটটি কিনে নিয়েছে দেশের আর্থিক প্রতিষ্ঠানগুলোর সংগঠন বিএলএফসিএ। প্রতিষ্ঠানটি ৪২ লাখ টাকায় এই ব্রেসলেটটি কিনে নিলেও মজার বেপার এই যে, এই ব্রেসলেটটি মাশরাফীর হাতেই থাকবে ।

বিএলএফসিএর চেয়ারম্যান মমিন উল ইসলাম জানিয়েছেন, ব্রেসলেটটি তারা উপহার হিসেবে মাশরাফীকেই ফিরিয়ে দিতে চান। কেননা ১৮ বছর ধরে এই শখের প্রিয় ব্রেসলেটটি মাশরাফীর হাতেই ছিল । এখন এই প্রিয় জিনিসটি তার কাছ থেকে হারিয়ে যাক এটা তার ভক্তরা চাইবেনা ।

লাইভে মমিন উল ইসলামের কাছে জানতে চাওয়া হয়, ব্রেসলেটটি তারা কি করবেন? জবাবে তিনি বলেন, আমরা সিদ্ধান্ত নিয়েছি, এটি উপহার হিসেবে মাশরাফীকেই দিতে চাই। তার হাতেই এটি সবচেয়ে বেশি শোভা পায়।

মাশরাফীর হাতের এই ব্রেসলেটটির বিক্রি করা ৪২ লাখ টাকা দিয়ে মাশরাফির ‘নড়াইল এক্সপ্রেস’ ফাউন্ডেশনের মাধ্যমে সহায়তা করা হবে করোনাভাইরাসের এই দুঃসময়ে অসহায় মানুষদের।

রুপার তৈরি একটি ব্রেসলেট পরা শুরু করেন; যারা গায়ে খোদায় করে লেখা ‘মাশরাফী’। গত ১৮ বছর ধরেই সেটি শোভা পাচ্ছে ম্যাশের হাতে।

প্রিয় মানুষটির শুধু হাতের ছোঁয়ায় এক সামান্য ব্রেসলেটকে অসামান্য করে তুলেছে। রূপার এই সামান্য ব্রেসলেটের ওজন কতটা টা তা বুঝা গেল নিলামে তোলার পর।

করোনা যুদ্ধে শামিল হতে সেই প্রিয় ব্রেসলেটটি নিলামে তোলেন জাতীয় ক্রিকেট দলের সাবেক এ অধিনায়ক মাশরাফী বিন মুর্তজা । নিলাম অনুষ্ঠানে ব্রেসলেটটির ভিত্তিমূল্য ধরা হয় ৫ লাখ টাকা। সেখান থেকে দাম উঠে অবশেষে ৪২ লাখ টাকায় বিক্রি ও উপহার হিসেবে ব্রেসলেটটি পুনরায় ফেরত পাওয়া যেন ক্রিকেট ও ক্রিকেটার মাশরাফী বিন মুর্তজার প্রতি ভালবাসার এক বহিঃপ্রকাশ ঘটে ।

ব্রেসলেটটি মাশরাফীর হাতে উপহার হিসেবে তুলে দেয়ার জন্য পরিস্থিতি স্বাভাবিক হলে একটি অনুষ্ঠান আয়োজনের কথা জানান মমিন উল ইসলাম। ওই অনুষ্ঠানে উপস্থিত থাকার জন্য মাশরাফীকে অনুরোধ করেন।

সম্মতি জানিয়ে মাশরাফী বলেন, আপনারা যদি ব্রেসলেটটি নিজেদের কাছে রাখেন তাতেও আমি কষ্ট পেতাম না। এটা আপনাদের হাত থেকে পাওয়ার আগ পর্যন্ত আমি এটা আর পরবো না।

Mashrafe’s bracelet sold for TK 42 lakh

Began wearing a bracelet made of silver; Those who have ‘Mashrafe’ written on their bodies. Mash has been decorating it for the last 18 years.

The mere touch of the beloved man’s hand made a little bracelet outstanding. The weight of this little silver bracelet was revealed after the auction.

Former national cricket team captain Mashrafe bin Murtaza has auctioned off his favorite bracelet to join the Corona War. The base price of the bracelet was set at Rs 5 lakh at the auction. From there, the price went up and finally the bracelet was sold for Rs 42 lakh and returned as a gift, an expression of love for cricket and cricketer Mashrafe bin Murtaza.

Momin ul Islam said that if the situation is normal, a ceremony will be organized to hand over the bracelet to Mashrafe as a gift. He requested Mashrafe to attend the event.

Agreeing, Mashrafe said, “I would not have bothered if you kept the bracelet with you.” I will not wear it again until I get it from you.

 Source: Online/ Somoy TV News

Corona VirusLive UpdateBD

Click & World update of the Corona virus here

ফেইসবুকে আমাদের নিয়মিত আপডেট পেতে BD Jobs.com এই গ্রুপে জয়েন করোন