HSC examiner dies in fever-breathing in Comilla

HSC examiner dies in fever-breathing in Comilla. An HSC examiner named Raihan Sarkar Rafi (20) died after suffering from fever, shortness of breath and cough in the village of Bolighar in Muradnagar upazila of Comilla. Corona panic is rampant in the area. He died on Wednesday (April 8) at the nearby Nabinagar Upazila Health Complex.

Health Complex resident doctor. Mosharkat Farkhanda Jabin confirmed the information.

cumilla hsc pic

According to hospital sources, he went to Nabinagar Health Complex for treatment of fever, shortness of breath and cough and foot problems around 2pm on Wednesday. Talking to family members, it was reported that Rafi had been suffering from respiratory and asthma problems for a long time. Six days ago his leg was broken.

Rafi’s father Mokhlesur Rahman said Rafi had been ill for a long time with respiratory pneumonia. He was treated at Kurmitola General Hospital in Dhaka about a year ago. Besides, Rafi broke his leg while working. Family members plastered Rafi with the village doctor. After a few days the infection becomes broken at the site of the broken leg. Rafi was then taken to Nabinagar Government Hospital.

Raihan Sarkar was an HSC examiner this year from Rafi Shrikail Government College.
Rafi Muradnagar Upazila’s Bangara Bazar Police Station said. The son of Mokhlesur Rahman.

See details below …..

কুমিল্লায় জ্বর-শ্বাসকষ্টে এইচএসসি পরীক্ষার্থীর মৃত্যু

কুমিল্লার মুরাদনগর উপজেলার বলীঘর গ্রামে জ্বর, শ্বাসকষ্ট ও কাশিতে আক্রান্ত হয়ে রায়হান সরকার রাফি (২০) নামে এক এইচএসসি পরীক্ষার্থী মারা গেছেন। এ ঘটনায় এলাকায় করোনা আতঙ্ক বিরাজ করছে। বুধবার (৮ এপ্রিল) পার্শ্ববর্তী নবীনগর উপজেলা স্বাস্থ্য কমপ্লেক্সে তার মৃত্যু হয়।

স্বাস্থ্য কমপ্লেক্সের আবাসিক চিকিৎসক ডা. মোশরাত ফারখান্দা জেবিন এ তথ্য নিশ্চিত করেছেন।

হাসপাতাল সূত্রে জানা যায়, বুধবার দুপুর ২টার দিকে জ্বর, শ্বাসকষ্ট ও কাশি এবং পায়ের সমস্যা নিয়ে চিকিৎসা নিতে তিনি নবীনগর স্বাস্থ্য কমপ্লেক্সে যান। পরিবারের লোকজনের সঙ্গে কথা বলে জানা গেছে রাফি দীর্ঘদিন ধরে শ্বাসকষ্ট ও অ্যাজমাজনিত সমস্যায় ভুগছিলেন। ছয়দিন আগে তার পা ভেঙে যায়।

রাফির বাবা মোখলেছুর রহমান জানান, দীর্ঘদিন ধরে শ্বাসকষ্টজনিত নিউমোনিয়ায় অসুস্থ ছিল রাফি। বছর খানেক আগেও ঢাকার কুর্মিটোলা জেনারেল হাসপাতাল থেকে চিকিৎসা করানো হয়। এছাড়া রাফি কাজ করতে গিয়ে পা ভেঙ্গে ফেলে । পরিবারের সদস্যরা রাফিকে গ্রামের ডাক্তার দিয়ে প্লাস্টার করিয়েছিল । কদিন পর পায়ের ভাঙ্গা স্থানে ইনফেকশন হয়ে যায় । এরপরে রাফিকে নবীনগর সরকারি হাসপাতালে নিয়ে যাওয়া হয়েছিল।

রায়হান সরকার রাফি শ্রীকাইল সরকারি কলেজ থেকে এই বছর এইচএসসি পরীক্ষার্থী ছিলেন।
রাফি মুরাদনগর উপজেলার বাঙ্গরা বাজার থানার বলিঘর গ্রামের মো. মোখলেসুর রহমানের ছেলে।

বুধবার দুপুর ২টার দিকে জ্বর, শ্বাসকষ্ট ও কাশি এবং পায়ের সমস্যা নিয়ে চিকিৎসা নিতে রাফিকে নবীনগর স্বাস্থ্য কমপ্লেক্সে নিয়ে যাওয়া হয় । সেখানকার ডাক্তার জানান, রাফিকে হাসপাতালে আনার আগেই তার অবস্থার অবনতি শুরু হয়েছিল । রাফির অবস্থা দেখে হাসপাতালের ডাক্তার তাকে ঢাকায় নেওয়ার পরামর্শ দেয় ।

কিন্তু রাফিকে ঢাকার উদ্দেশ্যে গাড়িতে তোলার আগেই সে মাটিতে লুটিয়ে পড়ে এবং কর্তব্যরত ডাক্তার তাকে মৃত ঘোষনা করেন।

বাঙ্গরা বাজার থানার ভারপ্রাপ্ত কর্মকর্তা (ওসি) মো. কামরুজ্জামান তালুকদার বলেন, ‘করোনার উপসর্গ নিয়ে যুবকের মৃত্যু সংবাদ পাওয়ার পর আমরা ওই বাড়ির আশেপাশের বাড়িগুলো লকডাউন করে রেখেছি।

ডা. মোশরাত ফারখান্দা জেবিন বলেন, ‘করোনাভাইরাসের একাধিক উপসর্গ তার মাঝে লক্ষ্য করেছি। বিশেষ করে শ্বাসকষ্ট ও জ্বর ছিল। তাই তার করোনা পরীক্ষার জন্য সব নমুনা সংগ্রহ করে ঢাকায় পাঠানো হয়েছে। রিপোর্ট পাওয়ার পর নিশ্চিত হওয়া যাবে মৃত্যুর প্রকৃত কারণ।

রাফির করোনা উপসর্গে মৃত্যু হয়েছে এই খবর গ্রামে ও আশেপাশের গ্রাম গুলোতে ছড়িয়ে পড়ায় সেখানে আতঙ্ক বিরাজ করছে । রাফির সহপাঠীরা তার এই অকাল মৃত্যুতে গভির শোকাচ্ছন্ন হয়ে পড়েছে এবং তাদের মাঝেও করোনার আতংক বিরাজ করছে । পুলিশ রাফির বাড়িসহ আশেপাশের সবকটা বাড়ি লকডাউন করেছে ।

HSC examiner dies in fever-breathing in Comilla

Rafi was taken to Nabinagar Health Complex for treatment of fever, shortness of breath and cough and leg problems around 2pm on Wednesday. Doctors there said that Rafi had worsened his condition before being brought to the hospital. After seeing Rafi’s condition, the hospital doctor advised him to go to Dhaka.

But before he could drive Rafi to Dhaka, he fell to the ground and the doctor declared him dead.

Bangara Bazar Police Station Officer-in-Charge. Kamruzzaman Talukdar said, “We have locked down the houses around the house after receiving news of the death of a youth with coronary symptoms.

Dr. “I have noticed many symptoms of coronavirus,” said Mosherat Farkhanda Jabin. There was shortness of breath and fever in particular. So all the samples were collected and sent to Dhaka for his coronary examination. After receiving the report, it can be confirmed that the real cause of death.

Rafi’s death has been reported in the corona epidemic and panic has spread in the villages and surrounding villages. Rafi’s classmates are grieving Gavi for his premature death, and amid the horror of Corona among them. Police locked down all the nearby houses, including Rafi’s house.

 Source: Online/ Somoy TV News

Corona VirusLive Update–BD

Click & World update of the Corona virus here

More News:

Coronavirus made in China’s lab – Scientists first infected

Coronavirus made in China’s lab – Scientists first infected:

BritainCoronavirus made in China’s lab – Scientists first infected: Britain

ফেইসবুকে আমাদের নিয়মিত আপডেট পেতে BD Jobs.com এই গ্রুপে জয়েন করোন